ROC van Amsterdam

Client: ROC van Amsterdam
In samenwerking met: Animen, studenten van het Media & Reclame College in Hilversum
Werkzaamheden:
Interactieontwerp, vormgeving, concept, artdirection

Het ROC van Amsterdam biedt ruim 350 MBO opleidingen in 14 verschillende domeinen. Daarnaast biedt het ROC ook VMBO opleidingen en opleidingen voor volwassenen. Eind 2008 heeft het ROCvA een pitch uitgeschreven voor een totale make-over van hun website.

Parkers heeft de pitch gewonnen, mede door het organiseren van een Focusgroep waar we veel van hebben opgestoken.
De opdracht was een heldere, duidelijke website te ontwerpen die toegespitst is op de doelgroep van 15 tot 18 jarigen die een keuze moeten maken welke opleiding ze willen volgen.
De site moet ze helpen deze keuze te maken, het gevoel geven dat ze goed begeleid zijn, angst voor toekomst wegnemen en een duidelijk beeld van hun toekomst schetsen. Tevens is de website het uithangbord en visitekaartje van het ROCvA en moet dus het gewenste professionele imago uitstralen.

Naast het ontwerp en de interactie van de website heeft Parkers ook het Splashscreen bedacht, ontworpen en gerealiseerd in samenwerking met studenten van het Media & Reclame College in Hilversum.


Naar de website»