
SeederDeBoer www.seederdeboer.nl
Organisatie- en adviesbureau SeederDeBoer gaf aan Parkers dit uitgangspunt mee: Ontwikkel een website die rekening houdt met interne structuren en daarbij helder weergeeft wat wij doen.
Waar SeederDeBoer voorheen de website vooral beschouwde als een ‘digitaal visitekaartje’ vond men nu de tijd rijp de site meer strategisch in te zetten. Samen met het team van SeederDeBoer hielden wij enkele strategiesessies en brachten we verschillende eisen en mogelijkheden in beeld. Terwijl de organisatie vaak bekend is via een van de partners moet de website de organisatie als geheel in beeld brengen en zo laten zien dat SeederDeBoer nog veel meer in huis heeft. De ervaringen en uitstekende resultaten van de afgelopen 10 jaar zijn een belangrijk onderdeel om de kracht een aanpak te laten zien. Zo kregen klant-vraagstukken en cases een centraal plek.
Na inventarisatie werden de belangrijke scenario’s in wireframes uitgewerkt en zoveel mogelijk gestroomlijnd en uitgekleed. Daarnaast kristalliseerde de informatiestructuur en navigatie tijdens het proces meer en meer uit. Eerst als lean-and-mean prototypes en al snel in een klikbare basisversie van de site.
Wat doen jullie eigenlijk en hoe kan ik dat inzetten? waren de belangrijkste vragen die klanten van SeederDeBoer hadden
De uitstraling van de oorspronkelijke site werd als zeer passend ervaren en daarom werd deze digitale huisstijl gemoderniseerd en uitgebreid met typografie en een specifiek iconen-style-systeem. De huis-fotograaf Hans Mooij nam de fotografie op zich. De mobile-first aanpak tijdens het ontwerpproces hielp duidelijke prioriteiten te stellen en de focus en volgorde goed neer te zetten.
De achterkant van de website is een WordPress based CMS waarin SeederDeBoer de site gemakkelijk kan onderhouden en pagina’s of formulieren zelfstandig kan aanmaken. De site zit helemaal vol met trace en analyze code zodat we funnels en gedrag van de gebruikers kennen en erop kunnen inspelen.
Facts:
- Responsive Layout
- WordPress CMS
Daarnaast is er gebruik gemaakt van AJAX-navigatie, wat betekent; geen cookies en zuinig qua dataverkeer! Ideaal voor mobiel gebruik.
Door middel van het online-management-tool Trello hadden alle betrokkenen te allen tijden inzicht in de status en planning en konden makkelijk vragen, to-do’s of ideeën posten. Ook hierdoor werd het een zeer prettig gestroomlijnde samenwerking.